ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲႏွင့္ ဆုေတာင္းပြဲ

ကမၻာေပၚလူသားတုိ႔ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကကုန္ေသာ ဘာသာတရားတုိ႔သည္ အျပင္အပ အသြင္အျပင္ သုိ႔မဟုတ္ အေပၚယံ အေနအထားအမ်ဳိးမ်ဳိး မတူျခားနား ကြဲျပားၾကေသာ္လည္း အတြင္းက်က် အႏွစ္သာရ “Inner core” မွာမူ မ်ားစြာတူညီၾကေပၿပီ။ ဥပမာ သီလ “Precept”, ေမတၱာ “Universal love”, ကရုဏာ “Compassion”, ပညာ “Wisdom”, ဤဆုိခဲ့သည့္ အဓိကက်ေသာ အခ်က္အလက္တုိ႔မွာ ဘာသာတရားအားလုံးတုိ႔၏ “Commom Platform”, သဖြယ္ျဖစ္ေသာ “(Ethical System), မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ျဖင့္ က်င့္သုံးၾကပုံမ်ား ကြာျခားႏုိင္ဖြယ္ရွိေသာ္လည္း အားလုံးတုိ႔၏ ဦးတည္ခ်က္မွာ သႏၱိ (သွ်ႏၱီ)၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း။ အကမၸိ၊ မတုန္လႈပ္ျခင္း သုိ႔မဟုတ္ တည္းၿငိမ္ျခင္း။ “Stabality”, ၀ိမုတၱိ၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္း။ “Freedom” ဟူသည့္ ဘုံရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား၌ သူ႔နည္း သူ႔ဟန္ျဖင့္ တူညီၾကသည္က မ်ားေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘာသာတရားတုိင္း၌ ခြင့္လြတ္ျခင္း၊ “Forgiveness”, သီးခံျခင္း၊ “Tolerance”, အနတၱ၊ “Self-lessness”, ကုိယ္က်ဳိးမဖက္ျခင္း။ သူတပါးတုိ႔၏ အက်ဳးိစိးပြားကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းတုိ႔သည္လည္း ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဘုံက်င့္စဥ္ “Common Ethic” မ်ားျဖစ္သည္ဟု သေဘာရေပသည္။ အီတလီႏုိင္ငံ၊ ေရာမၿမိဳ႕ထဲက ဘာတီကန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္ထားရွိေသာ သုိ႔မဟုတ္ ရုံးစုိက္ေသာ ေရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္တုိ႔၏ အႀကီးဆုံး အႀကီးအကဲ ပုတ္ရဟန္းမင္းႀကီးက အေထာက္အပံ့ “Sponsor” ေပးသျဖင့္ ကမၻာ့ဘာသာေပါင္းစုံ အစည္းအေ၀းပြဲႀကီး တစ္ခုကုိ ေရာမၿမိဳ႕ေတာ္မွ သုံးနာရီခြဲမွ် ရထားစီး၍သြားရေသာ ေရာမၿမိဳ႕၏ အေနာက္ဘက္ယြန္းယြန္းမွာ ရွိသည့္ အစီစီ (……) ေတာင္ေပၚၿမိဳ႕ေလး တစ္ခု၌ က်င္းပခဲ့သည္။ ရုိမာန္ကက္သလစ္ ဘာသာ၀င္တုိ႔၏ေခါင္းေဆာင္ ပုတ္ရဟန္းမင္းႀကီးက အသြားအျပန္ ေလယာဥ္စရိတ္မ်ား၊ ဟုိတည္ တည္းခုိခမ်ား၊ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္ သြားလာမႈမ်ားအားလုံးကုိ တာ၀န္ယူ၍ ႏုိင္ငံေပါင္း(၁၀၀)ေက်ာ္မွ ဘာသာတရားအားလုံးတုိ႔၏ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေပါင္း(၂၀၀)ေက်ာ္ကုိ ဖိတ္ၾကားခဲ့သည္။ ေရာမၿမိဳ႕ေလဆိပ္၌ ရုိမာန္ကက္သလစ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၊ သီလရွင္မ်ားက ယုယုယယ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ႀကိဳဆုိၾုကပါသည္။ ဖုိက္စတားဟုိတည္မ်ား၌ ေနရာထုိင္ခင္းေပးပါသည္။ အလြန္အေရးႀကီးပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ သီးျခားကားငယ္ကေလးမ်ားျဖင့္ ႀကိဳဆုိသယ္ေဆာင္ၾကၿပီး အျခားပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ အဆင့္ျမင့္ ဘတ္စ္ကားႀကီးမ်ားစီစဥ္၍ အကူအညီ အေစာင့္အေရွာက္ လမ္းညႊန္ပုဂၢဳိ္လ္မ်ားျဖင့္ ခရီးဦးႀကိဳဆုိ ျပဳၾကပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ သီတဂူဆရာေတာ္၊ ရုိမာန္ကက္သလစ္ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးတင္၀င္း၊ သီတဂူအတြင္းေရးမွဴးသုံး ဦး၀င္းေအာင္တုိ႔ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ေနရာတကာ အဂၤလိပ္စကားေျပာ၍မရေသာ အီတလီ၌ ေရာမေရာက္ ျမန္မာသံရုံးက သံအမတ္ႏွင့္ သံတမန္၀န္ထမ္းမ်ားက ႀကိဳဆုိျခင္း၊ လမ္းညႊန္ျခင္း၊ လိုက္လံျပသျခင္းတုိ႔ျခင့္ “Buddhist Mission”, ကို မ်ားစြား အကူအညီ အေထာက္အပံ့ေပးခဲ့ေလရာ အခက္အခဲ အဖုအထစ္မရွိ ေခ်ာေမာေျပျဖစ္၍ အလြန္၀မ္းသာ ေက်းဇူးတင္ရေပသည္။
၂၇-ရက္ေန႔ နံနက္စာကုိ ဟုိတယ္မွာ ေစာေစာစားၾကၿပီး ပုတ္ရဟန္းမင္းႀကီး၏ ဗဟုိဌာနျဖစ္ေသာ ဘာတီကန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စိန္႔ပီတာေက်ာင္းေတာ္ႀကီးသုိ႔ သြားၾကရသည္။ စိန္႔ပီတာေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၏ အနီး၌ ပုတ္ရဟန္းမင္းႀကီး၏ရထား စုိက္ေရာက္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။ အတြဲေပါင္း(၇)တြဲပါေသာ ပုတ္ရဟန္းမင္းႀကီး၏ တြဲတုိ႔ကို နံပါတ္အစဥ္အတုိင္း ထုိးထားသည္။ သီတဂူအဖြဲ႕စီးလာေသာ ဘတ္စ္ကားမွာ နံပါတ္သုံးျဖစ္၍ ရထားေရာက္ေတာ့လည္း တြဲနံပါတ္သုံးမွာပင္ ေနရာယူၾကရပါသည္။ ရထားမွာ ထမင္းဆုိင္တြဲ၊ ေကာ္ဖီဆုိင္တြဲပါသျဖင့္ အလြန္အစဥ္ေျပပါသည္။ ဒုိးလွ်ဳိေပါက္ အၿမီးမွေခါင္း၊ ေခါင္းမွ အၿမီးသုိ႔ သြားလာႏုိင္ပါသည္။ တြဲေပၚေရာက္ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ “Syprus, Greek, Turkis, Azarbaijan, Iran, Iraq, အစရွိေသာ “Middle-East” က ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ဥဇဘက္ကစၥတန္၊ တာဂ်စၥတန္၊ ကာဇစၥတန္၊ ပါကစၥတန္၊ အာဖဂန္နစၥတန္ စတဲ့ “Central Asia” ႏုိင္ငံမ်ားမွ မရင္းႏွီးဘူးသည့္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ထုိ႔အျပင္ ေတာင္အာဖရိကႏွင့္ ေတာင္အေမရိကတုိက္မွ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ ေတြ႕ရေပသည္။ ဘာတီကန္မွ ရထားထြက္သည့္အခါ ရထားတြဲမ်ားကို ဒုိးလွ်ဳိေပါက္ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကည့္မိခဲ့ရာ အေရာင္အေသြးမ်ဳိးစုံႏွင့္ အဆင္အျပင္ အသြင္အျပင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖုံဖုံတုိ႔ႏွင့္ ဘာသာေရးမ်ဳိးစုံတုိ႔၏ ပန္းမ်ဳးိပြင့္သည့္ ပန္းဥယ်ာဥ္တစ္ခု ေရြ႕လ်ားေနသကဲ့သုိ႔ ေတြးထင္မိေလသည္။
လမ္းေဘး၀ဲယာတြင္ လုံၿခဳံေရးတပ္ဖြဲ႕၀င္တုိ႔ အျပည့္အ၀ ခ်ထားသည္ကုိ အစီစီၿမိဳ႕ေရာက္သည့္အထိ ေတြ႕ရသည္။ ရထားလမ္းႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း ေဘးခ်င္းယွဥ္လ်က္ သြားေသာေနရာတုိင္း၌လည္း အီတလီပုလိပ္တုိ႔၏ လုံးၿခဳံေရးယာဥ္မ်ား ၀ဲယာႏွစ္ဖက္ညွပ္၍ လိုက္ပါလာသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ေကာင္းကင္ယံက ဟယ္လီေကာ္ပတာ ရဟတ္ယာဥ္လုံၿခဳံေရးလည္း တစ္ေလွ်ာက္လုံးလိုက္ပါလာေလသည္။ လမ္းေဘး၀ဲယာတုိ႔၌ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္လုံး ပန္းခုိင္မ်ား၊ အလဲငယ္ကေလးမ်ားကုိ ေ၀ွ႔ရန္းႏႈတ္ဆက္ၾကသည့္ လူအုပ္ႀကီးမွာ မိဘေဆြမ်ဳိးေတြ၊ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြ၊ ခရီးအေ၀းမွ ရြာသို႔ျပန္လာရာတြင္ ရြာအ၀င္မွ ေဆြမ်ဳးိဥာတကာေတြ ႀကိဳဆုိေနၾကသလိုပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိႏွင့္ ႏွစ္ခုံတြဲမွာ ေဘးတုိက္ယွဥ္၍ထုိင္လာသူကား နယူးေယာက္ၿမိဳ႕မွ ဘစ္ေရွာ့(Bipshop)တစ္ပါးျဖစ္သည္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ခုံမွ ႏွစ္ေယာက္တြဲမွာ ကညာႏွင့္ ကြန္ဂုိတုိ႔က အစၥလာမ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဘာတီကန္မွ ခုႏွစ္နာရီထြက္ေသာ ရထားသည္ အစီစီၿမိဳ႕သုိ႔ ဆယ္နာရီမွာေရာက္သည္။ အစီစီၿမိဳ႕ က ၿမိဳ႕၀င္ၿမိဳ႕ထြက္ ႀကိဳဆုိေနသည့္ လူအုပ္ႀကီးမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကြဲကြာေနေသာ ေဆြမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ဆုံးေတြ႕သည့္အလား အားပါးတရ ၾကည့္ႏူးမႈကုိ ခံစားရသည္။ အစီစီၿမိဳ႕၊ စိန္႔ဖရန္စစ္ဘုရားေက်ာင္းႀကီး၏ အ၀င္၀မွ ပုတ္ရဟန္းမင္းႀကီးက ေစာင့္ႀကိဳေနသည္။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္အားလုံးတုိ႔ကို ၿပံဳးၿပဳံးရႊင္ရႊင္ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္သည္။ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၏ ဘုရား၀တ္ျပဳ ခန္းမေဆာင္၌ အားလုံးစုေ၀းၾကသည္။ ထုိေက်ာင္းတုိက္ႀကီး၏ အႀကီးအကဲ ရုိမာန္ကက္ကလစ္ဘုန္းေတာ္ႀကီး ---------က ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကား ျမြက္ၾကားသည္။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ တစ္ဆယ့္ငါးေယာက္ခန္႔က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကား၊ သီးခံခြင့္လြတ္ျခင္း ေမတၱာစကား မိန္႔ၾကားၾကသည္။ ပုတ္ရဟန္းမင္းႀကီးက ထုိနံနက္အခန္းအနား၏ အပိတ္ႏႈတ္ဆက္မိန္႔ခြန္း မိန္႔ၾကားသည္။ ထုိအစီစီၿမိဳ႕၊ စိန္႔ဖရန္ဆစ္ေက်ာင္းတုိက္ႀကီး၏ ဧည့္ခန္းမေဆာင္ႀကီး၌ ေန႔လည္စာျဖင့္ တည္ခင္း ဧည့္ခံေကၽြးေမြးၾကသည္။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္အားလုံးတုိ႔ အတူတကြ ေန႔လည္စာ သုံးေဆာင္ၾကသည္။ ေန႔လည္စာ စားၿပီးလွ်င္ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္နာရီမွ တစ္နာရီအထိ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္စီ တစ္ေယာက္စီတုိ႔အား တစ္ေယာက္စီ တစ္ေယာက္စီေနဖုိ႔ ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းငယ္ေလးမ်ားႏွင့္တူသည့္ သီးျခားအခန္းငယ္ေလးမ်ား ေပးသည္။ ဘာသာေရးေခါင္းမ်ား အသီးအသီး တစ္ေယာက္စီ တစ္ေယာက္စီ သူ႔နည္း သူ႔ဟန္ျဖင့္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဆုမြန္ေကာင္းမ်ား ေတာင္းၾကရန္ျဖစ္သည္။
သီတဂူဆရာေတာ္ကုိယ္တုိင္ကေတာ့ ရတနာသုတ္ကုိ ကုိးေခါက္ရြတ္၍ ပရိတ္ႏွင့္ဆုေတာင္း ေပါင္းလိုက္သည္။ ေခတၱမွ်မွိန္း၍ ၿငိမ္ၿငိမ္ေနေနတုန္း တံခါးေခါက္သံၾကား၍ ၾကည့္လိုက္ရာ ေန႔လည္ တစ္နာရီ ဆယ့္ငါးမိနစ္ ရွိေနေပသည္။ ခပ္သုတ္သုတ္ေျပးဆင္ နံပါတ္သုံးကားေပၚတက္ၿပီး ကားတန္းႀကီးထြက္ခဲ့ရာ စိန္႔ဖရန္ဆစ္ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ ရုပ္အေလာင္းသိမ္းဆည္းထားရာ အစီစီၿမိဳ႕၏ အေနာက္ဘက္ ေတာင္ကုန္းေပၚသို႔ တက္ရေလသည္။ စစ္ကုိင္းေတာင္ႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ တူေတာ့သည္။ ေက်ာင္းႀကီး၏အေပါက္၀ ရင္ျပင္မွာ ေဆာက္ထားေသာ စင္ျမင့္ေပၚ၌ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆုေတာင္းပြဲတစ္ခု ျပဳၾကသည္။ တစ္ေယာက္လွ်င္ စကၠန္႔သုံးဆယ္ ေလးဆယ္မွ်စီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကား ေျပာၾကသည္။ ပုတ္ရဟန္းမင္းႀကီးက အခန္းအနားသိမ္းစကားကုိ ျမြက္ၾကားသည္။ အျပစ္ရွိသူ လုူသားတုိ႔ အျပစ္ကင္း၍ သန္႔ရွင္းျခင္း၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္း အထိမ္းအမွတ္ကို ရည္ရြယ္သည္ဟု ယူဆသည္။ ခုိျဖဴအေကာင္ တစ္ရာခန္႔ ေကာင္းကင္သုိ႔ လြတ္တင္ခဲ့ၾကပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ စိန္႔ဖရန္ဆစ္ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ အရုိးေတာ္မ်ား သိမ္းဆည္းထားရာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအတြင္းသုိ႔ ၀င္ၾကသည္။ ျပန္ထြက္လာေတာ့ ေတာင္ထိပ္ရင္ျပင္မွ ေန၍ ေရွ႕ေနာက္၀ဲယာ ၾကည့္မိရာ စစ္ကုိင္းေတာင္ ဆြမ္းဦးပညရွင္ ရင္ျပင္ေတာ္က ေန၍ အေရွ႕အေနာက္ ၾကည့္လို႔ ျမင္ရသည့္ျမင္ကြင္း၏ အရသာမ်ဳိးနီးနီးကို ခံစားရေခ်သည္။
ေတာင္ကုန္းေပၚကအဆင္း ၀ဲယာေတာင္တန္းတစ္ေလွ်ာက္ ေစ်းဆုိတန္းမ်ားမွာ မႏၱေလးေတာင္တန္းအတက္၊ က်ဳိက္ထီးရုိးေတာင္တန္းအတက္က ေစ်းဆုိင္တန္းမ်ားႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္တူသည္ကုိ သတိျပဳမိသည္။

ဆက္လက္ ဖတ္ရႈရန္---

0 comments:

Post a Comment